lundi 13 juin 2016

Telemarketing – praca dla każdego?



Telemarketing jest bardzo skuteczną formą sprzedaży. Na rynku pracy jest wiele ofert, w których poszukuje się komunikatywnych i wygadanych osób. Firmy oferują liczne szkolenia. Czy są one jednak w pełni efektywne i czy nadają się dla każdego?

Jakie cechy ma idealny telemarketer?

Wbrew pozorom nie każdy nadaje się do pracy w call center. Trzeba bowiem nie tylko umieć łatwo nawiązywać kontakty, ale również myśleć analitycznie, wyciągać wnioski. Dobrze jest mieć także konkretne umiejętności, znać języki obce. To wszystko powoduje, że telemarketing nie nadaje się dla każdego. Ideałem są tzw. knowledge workers, czyli pracownicy wiedzy, którzy łączą w sobie umiejętności miękkie z twardą wiedzą. Takie osoby nadają się do pracy z klientami, gdyż wiedzą, jakie zadawać pytania, potrafią szybko znaleźć rozwiązanie, a do tego są bardzo skuteczne. Niestety, na rynku nie ma zbyt wielu specjalistów z tej dziedziny. Stąd też jest nich nie bardzo duże zapotrzebowanie.

Telemarketer to elastyczny zawód

Praca telemarketera ma bardzo dużo zalet. Przede wszystkim jest elastyczna. W większości firm można swobodnie ustalać grafik. Z tego powodu na angaż w działach call center decydują się w dużej mierze studenci, którzy szukają sposobu, by trochę dorobić. Jednak telemarketing to branża bardzo rozwojowa, gdzie często są zatrudnione już doświadczone osoby, które nie wyobrażają sobie innego zajęcia. Wielu menadżerów pozwala na pracę zdalną. Dzięki temu można wykonywać swoje obowiązki z domu. To bardzo wygodna zarówno dla konsultanta, który nie musi dojeżdżać do biura, jak i klienta, który jest się w stanie porozumieć z firmą poza standardowymi godzinami pracy. Trzeba pamiętać, że nie wszyscy mają czas do godz. 16:00. To powoduje, że bardzo łatwo można stracić klienta, jeśli nie będziemy się potrafili dostosować do jego grafiku.

Dobry pracownik jest samodzielny

W działach call center ważny jest czas reakcji na zapytanie. Niektóre sprawy, jak np. reklamacje czy zwroty bywają skomplikowane i wymagają podjęcia konkretnych decyzji. Warto więc dać pracownikom takie możliwości, by nie przekierowywali rozmów od jednego konsultanta do drugiego. Zbyt długie przeciąganie rozmowy może być frustrujące i spowodować, że klienci będą zniechęceni i przejdą do konkurencji. Oczywiście są sprawy, których nie da się załatwić już podczas jednego telefonu i trzeba się skonsultować z podwładnym, ale wiele spraw nie wymaga tak obszernych konsultacji. Im więcej samodzielności będzie miał telemarketer, tym szybciej obsłuży rozmówcę i zamknie temat.

PODOBNE WPISY

----------------------------

http://odkupimy-centrale.pl/crm-call-center-wiedza-o-kliencie-podstawa-kontaktach

http://staccienainnowacje.pl/czy-telefon-bedzie-coraz-rzadziej-wykorzystywany-w-contact-center

http://focus-contactcenter.pl/czy-przyszlosc-contact-center-to-wciaz-telefon-rosnie-znaczenie-komunikacji-cyfrowej

http://focuscontactcentre.eu/pisanie-maili-najczesciej-popelniane-bledy-dzialach-contact-center

http://focuscontactcentre.pl/aplikacja-call-center-pomoze-nam-dobrac-automatyczne-wybieranie-numerow-telefonicznych

1 commentaire: